3 Ocak 2021 Pazar

IRP Oturma İzni (Residence Permit) Ilk Basvuru'da nelere dikkat edelim?

IRP Oturma İzni (Residence Permit) İlk Başvuru'da Nelere Dikkat Edilmeli?

Oturum izninizi 90 gun icinde almalısınız ama ne kadar erken alabilirseniz o kadar iyi. Önce bir banka hesabi açayım ya da kalıcı adresime geçeyim sonra başvururum gibi düşüncelerle ertelemeyin. Zira bu kart ülkeden çıkış ve giriş vizesi de yerine geçmeye başladığından önemi daha da arttı. 

Oturum iznine ilk kez başvuracaklar ve kartı ilk kez alacak olanlar şuanki haliyle bizzat başvuru yapmaları gerekiyor. Yenilemeler ise gecen sene itibariyle tamamiyle online'a taşındı.

IRP randevusu almak güncel haliyle maalesef halen en sıkıntılı şeylerden biri. Randevuyu mutlaka gelmeden çok önce almış olmanızı tavsiye ederim. 

Appointment sayfasına gidip bilgilerinizi girip en yakın appointment tarihini göster dediğinizde yüksek olasılıkla randevu olmadığını göreceksiniz. Zira bir slot açılır açılmaz saniyeler içinde kapılmakta. Çünkü herkes appointment açıldığını haber veren scriptler ya da appler kullanıyor. Burada link vermek istemiyorum, kısa bir google ya da app store aramasıyla kolaylıkla siz de birine ulaşabilirsiniz. Bu applerin hangisine güveneceğinizi de yine size bırakıyorum. Bu applerin kimileri belli bir ücret karşılığı size istediğiniz tarihte randevu da almayi taahhüt ediyor. Ben şahsen hiç bir şekilde tavsiye etmiyorum.

İyi de o zaman nasıl alacağız?

Ben en son bir chrome eklentisi olan versiyon kullanmıştım. Chrome notificationla haberdar olup bir şekilde alabildim. 

Başta da söylediğim gibi ilk başvuruda bizzat Burg Quay Registration Office (Dublin icin, Dublin dışında Ilgili Garda Station). Sizinle beraber eşiniz de bizzat bulunmalı. 16 yaşından kucuk cocuklar icin bu başvuru gerekli degil.

Ucreti nakit ya da başka bir yolla verilemiyor tamamen card payment gecerli. Eger ilk basvuruda henuz Irlanda'da bir banka hesabi acmamissaniz, TR kredi kartinizla yapacaksaniz. Iki kisi 600 eurodan kredi kartınızda yeterli limit olduguna emin olun.