6 Ocak 2021 Çarşamba

Child Benefit Başvurusu Kimler Nasıl Yapabilir?

Child Benefit Başvurusu Kimler Yapabilir?

Child Benefit İrlanda'da gelir ve çalışma durumundan bağımsız tüm ebeveynlere yapılan evrensel bir ödeme. 

https://www.gov.ie/en/service/f14140-child-benefit/

İrlanda'ya yerleştikten 12 ay içinde bu başvuruyu yapmanız gerekiyor. Diğer yandan da Non-EU residentler İrlanda'da habitually resident olduklarını göstermeleri gerekiyor. Bunun için de başvuru ile beraber HRC1 formu doldurup göndermeleri isteniyor. Formu incelediğinizde ilk başta insanın gözüne epey uzun ve doldurması zahmetli gözükebilir. 

PPS numaraları, IRP kartlar, GP kayıtları vs tamamlandıktan sonra ve yaklaşık 6 aydır sürekli bir adreste bulunduktan sonra (adrese gelen 6 aylık fatura) bence başvurunuzu yapabilirsiniz.

Eğer çocuğunuz İrlanda'da doğduysa başvuru çok daha kolay ve doğrudan online yapılabiliyor.

Tahmin edilebileceği gibi bu kadar uzun ve detaylı formların ve değerlendirmenin amacı, farklı ülkelerden aynı anda Child benefit alınması önlemek. Eğer Türkiye'den taşındıysanız, Türkiye'de benzer bir ödeme olmadığı için formu doldurmak daha kolay. Fakat başka bir AB ülkesinden geldiyseniz ve orada da Child Benefit alıyorsanız formda bunu belirtmeniz gerekiyor olabilir. Aynı şekilde siz taşındıysanız fakat aileniz Türkiye'de ikamet etmeye devam ediyorsa bu konuda da formda şeffaf olmak ya da başvuruyu ertelemek daha doğru olacaktır.

Habitually Residence Condition ile ilgili bilgiler aşağıdaki bağlantıda yer alıyor.

https://www.citizensinformation.ie/en/social_welfare/irish_social_welfare_system/social_assistance_payments/residency_requirements_for_social_assistance_in_ireland.html

Gerekli belgelere baktığınızda hem sizin, hem eşinizin hem çocuğunuzun Birth Certificate'lerinin (Türkiye'de nüfus müdürlüklerinden ücretsiz verilen Formu A belgesi) hem de Marriage Certificate (Formül B formu). Bu belgeler büyükelçilikten de ücret karşılığı edinilebiliyor.

Formlardaki checklistte belirtilen gerekli dökümanları ekleyip bağlantıda yer alan adrese postaladıktan bir kaç hafta sonra başvurunun kabul edilip edilmediğiyle ilgili ve varsa ekstra döküman talebiyle ilgili bir mektup alacaksınız. Genelde insanlar eksik meksik bir şekilde yolla nasıl olsa eksik olan bilgileri bildiriyorlar demişlerdi fakat biz tek bir başvuruyla halletmiştik.

Son not ilerde bir sebeple adres değiştirdiğinizde adres değişikliğini bir form ile bildirmeniz gerekiyor. Ayrıca yılda bir ya da iki yılda bir size bir posta gönderilip halen aynı adreste yaşayıp yaşamadığınız da teyit ediliyor.